Myśląc o pozycjonowaniu swojej firmy w Google, skupiamy się głównie na content marketingu i SEO strony internetowej. Zaniedbujemy tym samym podstawy, czyli pozycjonowanie w Google Maps poprzez wizytówkę naszej firmy. Co wbrew pozorom, ma spory wpływ na ogólną widoczność i konwersję z Klientami. Podpowiadamy Wam zatem, jak zoptymalizować wizytówkę firmy w Google Maps w kilku, prostych krokach.

Pozycjonowanie firmy w Google Maps – co warto wiedzieć?

Mimo że pozycjonowanie w Google Maps dotyczy głównie lokalizacji danej firmy w okolicy, to warto posiadać taką wizytówkę w Google. Z prostego powodu –„ jak Cię widzą, tak Cię piszą”. I dotyczy to wszystkich działań online – strona internetowa, social media… i Google Maps.

Przejdźmy zatem do szczegółów dotyczących optymalizacji Twojej wizytówki w Google Maps. Co jest istotne w jej pozycjonowaniu?

  • Po pierwsze – lokalizacja. Mapa w Google ma służyć głównie do wyszukania najbliższego punktu z danymi usługami bądź produktami.
  • Po drugie – zakres działania, czyli innymi słowy, rozpoznawalność firmy pod danymi frazami kluczowymi np. Krawcowa Mariola – szycie firan.

I co ważne, im dokładniej i kompleksowo uzupełnimy opis firmy w wizytówce w Google Maps, tym lepiej będziemy się pozycjonować.

Podstawowe dane wizytówki w Google Maps, bez których trudno o dobrą pozycję

Wizytówka w Google Maps powinna zawierać aktualne dane dotyczące firmy, takie jak: nazwę, adres, numer telefonu, adres URL strony bądź FB (linkowanie!), godziny otwarcia.

Są to podstawowe informacje dotyczące firmy, które można i warto rozszerzyć o dodatkowy opis w Google My Business.

Google Maps, a Google My Business? Dodatkowy opis firmy

Google Moja Firma czy Google My Business (GMB) to nic innego jak rozbudowany opis Twojej firmy w Google Maps. Jest to również bezpłatne narzędzie Google, które pomaga w pozycjonowaniu. A dzięki któremu możemy dodawać zdjęcia naszych produktów czy usług, logo czy odpowiadać na opinie naszych Klientów.

Inną, bardzo przydatną funkcją Google Moja Firma, jest statystyka, czyli podgląd zaangażowania Użytkowników w postaci ilości kliknięć na osi czasu.

Wizytówka firmy w Google Maps to klucz do sukcesu!

Łącząc możliwości narzędzi Google Maps i Google My Business jesteśmy w stanie samodzielnie stworzyć skuteczną wizytówkę firmy w Google. To także wartościowy content marketing, dzięki możliwościom dodawania słów kluczowych czy choćby kategorii dotyczących naszej firmy: Hotel >> noclegi >> restauracja >> Spa.

Wystarczy kilka, bardzo prostych kroków, polegających głównie na uzupełnieniu podstawowych danych firmy. I co ważne, jest to całkowicie bezpłatne, a przynosi efekty!