Mówi się o nim Facebook dla biznesu, wirtualne CV i w każdym z tych określeń kryje się wyłącznie prawda. Nie ma dziś na rynku bardziej networkingowego narzędzia, w którym musisz się znaleźć, jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę, nawiązać zawodowe znajomości lub pozyskać unikatowych klientów. Jeśli jeszcze nie jesteś użytkownikiem linkedin.com, to sprawdź, ile możesz zyskać.
Powstały na przełomie 2002/2003 roku serwis społecznościowy skoncentrowany na życiu zawodowym to dziś absolutny must have każdego HR’owca, rekrutera, marketingowca, biznesmena, właściciela małej i tej większej firmy oraz managerów wyższego i niższego stopnia. Zatem skoro już wiemy, że grono użytkowników jest zacne – pozostaje nam jedynie dołączyć.
Linkedin i tablice bez memów z kotkiem – biznesowy charakter LinkedIn
Portal ten rzeczywiście nieco może pod pewnymi względami przypominać dobrze wszystkim znany Facebook. Każdy z użytkowników otrzymuje przede wszystkim własny profil, na którym obok zdjęcia profilowego może dodać cover photo, własne bio, ale także może (a wręcz powinien) wyszczególnić wszystkie swoje miejsca pracy wraz z piastowanymi stanowiskami. Ponadto posiadacz konta na Linkedin ma także do dyspozycji swoją własną tablicę. Jednak różnica pomiędzy treściami publikowanymi na Linkedin, a Facebookiem jest istotnie zasadnicza.
Głównym celem konta na Linkedin jest przede wszystkim tworzenie marki osobistej. Memom ze słodkimi kotkami i Minionkami społeczność ta mówi stanowcze „nie”. Jest to przestrzeń na promowanie własnych działań na polu zawodowym, dlatego na swojej tablicy możesz udostępniać treści, które nawiązują do nowo-wprowadzonych zasad w Twojej firmie, rekrutacji, spostrzeżeń biznesowych, dobrych praktyk sprzedażowych itp. Takie treści z pewności odnajdą swoje miejsce w przestrzeni Linkedin. Twój głos zabrany w kwestiach szeroko pojętego biznesu jest w tej części internetu niezwykle pożądany.
Portal ten to przede wszystkim idealne miejsce do pozyskiwania informacji oraz nawiązywania relacji biznesowych.
Ekspert z Linkedin – publikacja autorskich treści wprost na portalu
Jedną z najciekawszych opcji oferowanych przez Linkedin jest Linkedin Pulse.
Jest to wydzielona przestrzeń portalu, gdzie możesz publikować autorskie treści w formie artykułów. Nie ma prostszego narzędzia na pozycjonowanie swojej osoby w roli eksperta, jak właśnie poprzez to intuicyjne i niewątpliwie proste w obsłudze narzędzie.
Artykuł można okrasić zdjęciami, grafikami, hiperłączami, a nawet treściami wideo, które istotnie stanowią doskonałe uzupełnienie merytorycznego przekazu. Jeśli planujesz kampanie mającą na celu zbudowanie własnej marki osobistej w dobrym stylu, to niewątpliwie Linkedin Pulse będzie doskonałym – pierwszym krokiem.
Popularne rodzaje treści umieszczane na Linkedin:
- wpisy blogowe
- nowości z branż
- szybkie podpowiedzi
- aktualności i oferty
Networking level master – międzynarodowa sieć kontaktów o dużym potencjale
Serwis Linkedin bez wątpienia jest globalnym portalem zrzeszających ludzi wielu branż, na różnicowanych poziomach kariery. W przeciwieństwie do Facebooka, tutaj w dobrym tonie jest nawiązywanie „znajomości” z osobami, których w rzeczywistości się nie zna, ale niewątpliwie stanowią one dobrze rokujące kontakty jako autorytety (np. w branży), potencjalni klienci, pracownicy, współpracownicy. Dzięki zawarciu takim znajomościom w serwisie możliwe jest przede wszystkim pozyskanie w swojej sieci kontaktów osób o dużym potencjalne zawodowym.
Dzięki poszerzaniu grona swoich znajomych w tym serwisie otrzymujesz bez wątpienia możliwość wypozycjonowania swojej osoby lub firmy. Jest to istotnie ogromna szansa, dlatego nie można jej zmarnować. Obecnie (2020 r.) portal ten posiada ponad 675 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego 660 mln jest w pełni aktywnych.
Linkedin dla firmy – pozyskiwanie nowych klientów i partnerów
Podobnie jak profil osobisty – możesz stworzyć profil swojej firmy. To szalenie istotne, by zaistnieć w tak biznesowej społeczności z własną działalnością. Dzięki odpowiednio dobranym treściom Twoja firma może zyskać bardzo wartościowe kontakty.
Portal Linkedin to katalizator pozyskania nowych klientów, partnerów. Zaprezentowanie swojej firmy w tej przestrzeni to absolutny must have, który pomoże jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła.
Jeśli chcesz uchodzić za eksperta w swojej branży lub pragniesz wprowadzić swoją firmę na wyższy poziom, bez wątpienia chętnie Ci w tym pomożemy.
Inne mocne strony serwisu LinkedIn
Budowanie wizerunku – zarówno swojego, jak i swojej marki
Założenie konta biznesowego na Linkedin może przynieść Ci wyłącznie korzyści – dlaczego zatem nie skorzystać z okazji?
Konto w serwisie Linkedin buduje przede wszystkim rozpoznawalność Twojej marki w Internecie – ale buduje też Twój wizerunek i pozwala na przedstawienie innym siebie znacznie szerzej i częściej niż zrobiłbyś to w kontakcie osobistym. Krótko mówiąc – daje Ci to możliwość pokazania się z jak najlepszej strony, a przecież na pewno właśnie na tym Ci zależy, prawda?
Darmowy marketing
Publikując na Linkedin wartościowe treści, takie jak teksty czy krótkie filmy z Twojej dziedziny, możesz zachęcić innych użytkowników do odwiedzenia swojej witryny.
Jeśli przekazujesz coś wartościowego i to w dodatku za darmo – możesz być pewien że przyciągniesz w ten sposób wielu zainteresowanych.
Darmowa wiedza
Ta zasada działa też w drugą stronę – sam możesz chłonąć wartościowe treści i zdobywać wiedzę ucząc się od innych. Wiedzy na Linkedin nie brakuje – możesz poznać najróżniejsze techniki sprzedaży, windykacji, księgowania itd. Wszystko dostępne jest w zasięgu ręki – trzeba tylko chcieć!
Grupy dyskusyjne
W serwisie masz również dostęp do różnych grup – użytkownicy wymieniają się na nich informacjami i doradzają sobie wzajemnie w kwestiach biznesowych. Dodatkową korzyścią może okazać się również oswojenie się z angielskim – bo większość osób na Linkedin posługuje się właśnie tym językiem.
Przydatne funkcje
Linkedin coraz bardziej wspiera przenikanie się świata online i offline dodając kolejne funkcje umożliwiające nam poznawanie obcych osób podczas networkingów i konferencji dzięki dodawaniu ich do sieci kontaktów.
Istnieje funkcja taka jak „Znajdź w pobliżu”, która pozwala na znajdywanie osób obecnych np. na konferencji czy na meetupie. Do skorzystania z niej potrzebujemy tylko trzech rzeczy: posiadania aplikacji na telefonie, włączonej opcji bluetooth i otwartej aplikacji która działa w tle.
Zostaw komentarz