Jeśli chodzi o świat marketingu internetowego, media społecznościowe z biegiem czasu stają się coraz ważniejsze. Może to być przytłaczające, jeśli prowadzisz własną firmę, ponieważ może się wydawać, że jest zbyt wiele kanałów, za którymi nie możesz nadążyć, i za mało czasu w ciągu dnia, aby robić to skutecznie. Jednak prawda jest taka, że ​​każda firma powinna prowadzić własne strony w mediach społecznościowych, czy to Facebook, Instagram czy Twitter, a oto pięć powodów, dla których warto to robić.

 Masz kontrolę nad wizerunkiem marki

Posiadanie własnej strony w mediach społecznościowych oznacza, że ​​możesz kontrolować, jaki wizerunek Twojej marki jest przedstawiany. Nikt nie lubi spamu, więc upewnij się, że posty Twojej firmy są trafne i angażują klientów. Można to zrobić na wiele sposobów, włączając zdjęcia, filmy, infografiki i inne istotne informacje. Upewnij się, że decydujesz się na publikowanie w czasie, gdy konsumenci są najbardziej aktywni w mediach społecznościowych, aby byli bardziej zaangażowani w Twoje posty.

Media społecznościowe - dotrzyj do młodszej publiczności

Media społecznościowe – dotrzyj do młodszej publiczności

 Dotarcie do młodszej publiczności

Jednym z Twoich głównych celów jako właściciela firmy jest pozyskiwanie nowych klientów. A jeśli chcesz przyciągnąć młodszych klientów, czas dołączyć do nich w ich naturalnym środowisku: mediach społecznościowych. Statystyki są zaskakujące: 61% wszystkich osób w wieku 18-29 lat jest na Facebooku i ponad 25% na Twitterze. Jeśli nie jesteś obecny w mediach społecznościowych, prawie pewne jest, że robią to Twoi konkurenci.

Używamy mediów społecznościowych jako wyróżnika, aby przyciągnąć i zaangażować klientów. Zaangażowany klient jest bardziej skłonny do zakupu Twojego produktu lub usługi. Dlatego możemy wykorzystać nasz fanpage na Facebooku jako sposób na budowanie lojalności wobec marki. Pierwszym krokiem w budowaniu lojalnych fanów jest polubienie Twojej strony. Gdy to zrobisz, możesz publikować aktualizacje dotyczące nadchodzących wydarzeń lub sprzedaży. Możesz również poprosić o informację zwrotną; organizować konkursy; i udostępniać linki do swojej witryny. Wszystkie te rzeczy pomogą zwiększyć ruch w Twojej witrynie i zwiększyć sprzedaż.

Media społecznościowe - dzięki nim zwiększysz sprzedaż

Media społecznościowe – dzięki nim zwiększysz sprzedaż

Zwiększasz sprzedaż

Nie jest tajemnicą, że media społecznościowe mogą mieć bezpośredni wpływ na sprzedaż, zwłaszcza gdy kierujesz reklamy do określonej grupy demograficznej. Publikowanie odpowiednich ofert i kuponów to niezawodny sposób na zwiększenie ruchu i sprzedaż. Jeśli Twoja firma sprzedaje na przykład odzież lub biżuterię, dlaczego nie zaoferować ekskluzywnej zniżki dla obserwujących? Jeśli prowadzisz restaurację lub kawiarnię, dlaczego nie zaoferować zniżek na zameldowanie? Możliwości są nieograniczone — a wszystkie są w zasięgu ręki, jeśli prowadzisz własne konta w mediach społecznościowych.

Ilość otrzymanego bezpłatnie ruchu

Kiedy masz witrynę internetową, łatwo jest uzyskać bezpłatny ruch z wyszukiwarek (takich jak Google). Nie będziesz płacić za żaden z tego ruchu i nie musisz się martwić, ilu odwiedzających w danym momencie korzysta z Facebooka. Media społecznościowe to ogromne źródło ruchu dla wielu stron internetowych. Dlatego oprócz publikowania treści na swoim fanpage’u warto promować swoje treści również w grupach tematycznych.