Czym jest tzw. Call To Action zwane również jako CTA? Jak stworzyć skuteczne CTA które spełni swoją rolę i przyciągnie wzrok potencjalnego klienta?
Jeśli chcesz poznać 20 genialnych przykładów Call To Action które pomogą Ci w poszerzeniu grona swoich odbiorców – zapraszamy do lektury!
CTA (ang. Call to Action) – jest to wezwanie do działania, którego głównym celem jest skłonienie użytkownika do wykonania określonej czynności, takiej jak wysłanie formularza, pobranie aplikacji, zarejestrowanie konta, czy kliknięcie w dany link.
Najczęściej mamy do czynienia ze stosowaniem CTA w formie wyrażeń rozkazujących, przykładowo: pobierz teraz, czytaj dalej itp.
Kiedy zastosować CTA?
Jest wiele miejsc w których odpowiednie wezwanie do działania przełoży się na wzrost wskaźnika konwersji, a tym samym na zauważalny wzrost zysków Twojej firmy.
Są to m.in.:
- Strony internetowe – nagłówki, przyciski, linki, pop up’y, różnej maści infografiki
- Reklamy internetowe – reklamy w formie grafik, krótkich tekstów, wideo czy audio w których zachęcamy do danej czynności
- Maile – grafiki, linki, przyciski, newslettery informujące o aktualnych ofertach i promocjach, kody rabatowe do wykorzystania na zakupy
- Meta description – czyli krótki opis strony internetowej wyświetlający się w wynikach wyszukiwania Google (SERP) Użycie odpowiedniego wezwania do działania przełoży się na poprawę CTR – czyli współczynnika klikalności. Użycie CTA w opisie meta stosowane jest zazwyczaj w formie zachęcenia użytkownika do odwiedzenia danej strony, sprawdzenia aktualnej oferty, czy przeczytania artykułu.
20 przykładów Call to Action – dowiedz się, jak efektywnie wezwać do działania
- Zalando
CTA: Zapisz się do newslettera
Zalando w ramach zapisania się do ich newslettera oferuje użytkownikom 10% zniżki na zamówienie – newsletter informuje o nowościach i aktualnych promocjach na stronie, a kod rabatowy dotrze na wskazany adres emailowy. Jak powszechnie wiadomo – wszyscy uwielbiają rabaty, Zalando zatem wie, czym przyciągnąć do siebie nowego klienta.
Źródło: https://www.zalando.pl/
- Netflix
CTA: Oglądaj wszędzie. Anuluj w każdej chwili
Bezpłatna wersja próbna przedstawia Twój produkt potencjalnemu klientowi i pozwala na jego przetestowanie. Cieszący się ogromną popularnością serwis Netflix oferuje nowym użytkownikom aż 30 darmowych dni próbnych, aby mogli zapoznać się z platformą i rozważyć subskrypcję.
Źródło: https://www.netflix.com/
- Slowhop
CTA: Urlop zaczyna się od umysłu. Buszuj i rezerwuj
Platforma Slowhop oferuje nietuzinkowe miejsca na spędzenie wolnego czasu i wypoczynku. Dobrze widoczny przycisk ‘Buszuj i rezerwuj’ przenosi nas w morze najróżniejszych wczasowych ofert – jest swoistym wezwaniem do działania, czyli CTA o którym wspomnieliśmy nieco wyżej.
- Glossier
Marka kosmetyczna Glossier osiągnęła marketingowy sukces prezentując realistyczne obrazy kobiet o różnych typach skóry. Ich strona internetowa jest przejrzysta, z dużą ilością białych przestrzeni – a ich wezwanie do działania to nakładka, która pojawia się, gdy zaczniesz przewijać ich witrynę.
Podczas gdy wiele osób szybko wyskoczyłoby z wyskakującego okienka, język wybrany przez Glossier sprawia, że chcesz pozostać. „Let’s take this to your inbox” to sprytny sposób na zachęcenie odwiedzających do skorzystania z newslettera. Jeśli chcesz dołączyć, po prostu kliknij „Wchodzę” i gotowe.
- Blogging.org
Nie ma to jak tykający minutnik, który zmotywuje kogoś do działania.
Po spędzeniu krótkiego czasu na stronie głównej blogging.org nowi użytkownicy są witani wyskakującym CTA z „ofertą na ograniczony czas”, której towarzyszy zegar odliczający od dwóch minut.
Jest to klasyczne zastosowanie psychologicznej taktyki zwanej niedoborem –ta metoda powoduje, że przypisujemy większą wartość rzeczom, które naszym zdaniem są rzadkie. Ograniczenie czasu, jaki ktoś ma na wypełnienie formularza, sprawia, że ludzie chcą go wypełnić i skorzystać z oferty, póki mogą.
- Zoom
CTA: Zoom dla Ciebie
Źródło: https://zoom.us/
Renoma Zoom’a jako znakomitej platformy do wideokonferencji jest powszechnie znana. Firma używa dwóch rodzajów CTA, aby zaapelować do tych, którzy jeszcze nie są jej klientami: „Dlaczego Zoom” albo „Zoom dla Ciebie” i „Zarejestruj się za darmo”.
„Zoom zajmuje 1 miejsce w rankingu recenzji klientów” w połączeniu z CTA służy temu, by skłonić użytkowników do kliknięcia w przycisk „Dlaczego Zoom” – a wtedy dowiedzą się, co sprawia, że platforma ma tak wysokie notowania.
Aby zachęcić użytkowników do rejestracji, Zoom podkreśla również, że nie wiążą się z tym żadne koszty.
Wyraźny, pomarańczowy przycisk przyciąga wzrok, a tekst CTA „Zarejestruj się za darmo” rozwiewa potencjalne obawy i nakłania gości witryny do zapoznania się ze szczegółami oferty.
- Ikea
Ikea posiada w swojej ofercie usługi projektowania wnętrz – komunikat wyświetla się tuż po otworzeniu strony głównej.
Aby wybrać plan odpowiedni dla siebie, wystarczy kliknąć dobrze widoczne „Poznaj nasze usługi” – rodzaj CTA wybrany przez Ikea nie jest nachalny, ale może jak najbardziej zmotywować osobę niezdecydowaną do zaprojektowania swojego wnętrza i skorzystania z ich usług.
Źródło: https://www.ikea.com/pl/pl/
- Wix.com
Kiedy zapraszamy nowych użytkowników do stworzenia własnej strony online, dajemy im możliwość rozpoczęcia czegoś nowego i ważnego. Strona biznesowa, portfolio online, darmowy blog czy cyfrowe CV – różne rodzaje stron online oferują możliwości kreowania w sieci swojego wizerunku – zarówno w wymiarze profesjonalnym, jak i osobistym.
Właśnie do tego inspiruje hasło na stronie głównej Wix.com: „Stwórz profesjonalną stronę internetową”.
Komunikat „Do dzieła” na przycisku CTA zachęca i motywuje użytkowników do otwarcia konta w Wix.com – oto klasyczny przykład konwertowania leadów.
Źródło: www.wix.com
- Booking
CTA: Rezerwuj bezpiecznie online
Booking.com wie dokładnie, czego potrzebują użytkownicy przy rezerwacji hotelu. Reklama zamieszczona w wyszukiwarce Google mówi bezpośrednio: „Rezerwuj bezpiecznie online”.
Z tekstu reklamy dowiadujemy się też, że booking.com to największy portal podróżniczy na świecie, który gwarantuje najniższe ceny. Taka deklaracja budzi zaufanie i gotowość do działania.
- Volkswagen
CTA: Poznaj samochody elektryczne
Warto od razu przejść do rzeczy. Jeden z przycisków CTA na głównej stronie firmy Volkswagen konkretnie zachęca nas do podjęcia działania: „Poznaj samochody elektryczne”, zamiast ogólnego, często używanego „Dowiedz się więcej”.
Źródło: www.volkswagen.pl
- Spotify
Gdy tylko trafisz na stronę główną Spotify – jasne jest, że ich głównym celem jest przyciągnięcie klientów, którzy są gotowi zapłacić za konto premium.
Ujawnia to nie tylko nagłówek – przycisk zachęcający do przejścia na usługę premium jest zielony, podczas gdy wersja darmowa „Play free’’ jest biała i praktycznie zlewa się z tłem strony.
Kontrast tych dwóch przycisków CTA zapewnia, że odwiedzający zwracają większą uwagę na usługę premium.
CTA: Zaloguj się przez Facebooka
Chcesz zarejestrować się na Pintereście? Masz do wyboru kilka opcji: zarejestruj się przez Facebooka lub e-mail.
Jeśli masz konto na Facebooku, Pinterest ułatwia sprawę i wyświetla niebieski, dobrze widoczny przycisk na samej górze. Niebieskie CTA pozwalające zalogować się przez konto na Facebooku jest na pierwszym miejscu i jest znacznie bardziej widoczne, kolorowe i rozpoznawalne dzięki logo i kolorowi marki.
Kiedy zalogujesz się przez Facebooka, Pinterest może pobrać dane API Facebooka i uzyskać więcej informacji o Tobie, niż w przypadku zalogowania się przez swój adres e-mail.
Strona główna serwisu Pinterest.com jest zoptymalizowana głównie pod kątem przyciągania nowych użytkowników – przycisk logowania dla osób które posiadają już konto znajduje się bowiem w mniej widocznym miejscu, w prawym górnym rogu.
CTA: Pobierz z App Store | Kup w Google Play
Ponieważ Instagram jest głównie aplikacją mobilną, po wejściu na stronę główną zobaczysz dwa czarne przyciski CTA o tej samej wielkości: jedno do pobrania aplikacji Instagrama z Apple App Store, a drugie do pobrania z Google Play. Mimo faktu, iż przyciski umiejscowione są na dole – dzięki kontrastowej czerni rzucają się w oczy bardziej niż przycisk ‘Zaloguj się’ widoczny nieco wyżej.
- Nintendo
Na stronie Nintendo firma koncentruje się na odpowiadaniu na wszelkie pytania odwiedzających – tak, aby rozwiać wszelkie wątpliwości przed zakupem sprzętu.
Jednym z głównych CTA na ich stronie jest hasło ‘’Znajdź idealny system Nintendo dla siebie’’ i przycisk obok ‘’Przeglądaj teraz”.
Dzięki temu CTA firma Nintendo odpowiada na jedne z najpopularniejszych rozterek osób, które przymierzają się do kupna nowej konsoli- pomagają dobrać sprzęt odpowiedni dla wieku użytkownika, jego oczekiwań i zakresu cenowego.
- Nike
Ważne jest, aby w e-mailach marketingowych umieszczać tzw. frazy akcji.
Wezwania do działania w kampaniach e-mailowych są niezbędne do osiągnięcia zadowalających wyników i przyciągnięcia uwagi klienta.
W tym przykładzie firma Nike używa obrazu skoncentrowanego na produkcie jako większości wiadomości e-mail. Poniżej widoczny jest czarny, wyróżniający się na jasnym tle przycisk, który przenosi nas na stronę internetową. Minimalistycznie i bez zbędnego chaosu.
- Airbnb
CTA: Wykorzystaj teraz
Innym, świetnym podejściem do marketingu drogą e-mailową jest wysyłanie promocji i kodów rabatowych do lojalnych subskrybentów.
Airbnb nawołuje do wykorzystania promocji, zanim ta dobiegnie końca.
CTA: Dowiedz się więcej
Facebook w swojej reklamie używa przycisku „Dowiedz się więcej”, aby edukować ludzi na temat grup na Facebooku dla małych firm.
- Spotify
CTA: Posłuchaj teraz
Fraza „Posłuchaj teraz” to ulubieniec gigantów branży, takich jak Spotify czy Apple Music. Jeśli chcesz wypromować swoją muzykę, podcast, webinar czy audiobooka – to zdecydowanie CTA z którego powinieneś skorzystać.
- Angry Birds
CTA: Zagraj w grę
W Business Managerze Facebooka znajdziesz opcje „Graj w grę”.
Jeśli promujesz zatem grę lub aplikację, przekonaj widzów do zabawy i użyj opcji „Graj w grę”.
- Adidas
CTA: Kupuj na oficjalnej stronie
Dla rozpoznawalnych marek, takich jak Adidas, „Shop The Official Site” to świetne CTA, które nie tylko zachęca użytkownika do podjęcia działania, ale także dodaje element autentyczności do reklamy – użytkownik ma bowiem pewność, że trafił na oficjalną stronę i ogląda wyłącznie oryginalny asortyment.
Zostaw komentarz