Coca Cola, Ikea, BMW – to tylko przykłady rozpoznawalnych marek, które absolutnie deklasują swoich konkurentów. Każdy z tych brandów przywołuje na myśl odpowiednie skojarzenia, emocje, wspomnienia, a wszystkie atrybuty tych marek – to właśnie branding. Sprawdź, jak stworzyć brand, który sprzedaje.

Branding jest pojęciem niezwykle obszernym, jednak w dużym uproszczeniu możemy powiedzieć, że jest to zbiór unikatowych atrybutów, po których poznajemy markę – m.in. nazwa, logo, forma komunikacji, social media i znacznie więcej… Sprawdź dlaczego budowanie świadomości marki jest tak niezwykle istotne.

Coś więcej niż znak

Jednym z pierwszych kroków podejmowanych przy założeniu firmy jest nadanie jej nazwy. Bardzo często świeżo upieczeni przedsiębiorcy bagatelizują ten element, licząc, że obronią się jakością oferowanych usług lub produktów albo unikatowością swojej działalności. Nic bardziej mylnego. Doświadczeni biznesmeni, właściciele marek, które osiągnęły sukces są zgodni – nazwa firmy jest bardzo ważna. Powinna być prosta, zrozumiała, ale przede wszystkim łatwo zapadająca w pamięć. Co szczególnie ważne – dziś nazwa musi być unikatowa, by wyszukując ją w internecie nie trafić do konkurencji o identycznej lub zbliżonej nazwie.

Równie istotne co sama nazwa jest także logo. Dla niektórych to tylko graficzny znak, ale we współczesnym świecie – pełnym zróżnicowania komercyjnego – logo pełni funkcję identyfikacyjną marki. To taka swojego rodzaju pieczęć, która mówi klientom o tym, czego mogą się spodziewać.

Branding pełną parą

Nazwa, jej graficzny zapis – logotyp i logo to zaledwie wstęp do szerokiej komunikacji wizualnej marki. Strona www, ulotki, broszury, wizytówki, szyld, wykorzystywane grafiki w social mediach, papier firmowy, gadżety itp. elementy muszą być ze sobą spójne. Dzięki dobrze zaprojektowanej, unikalnej komunikacji wizualnej Twoja marka nabiera charakteru, staje się wyrazista i godna zaufania.

Inwestycja w opracowanie graficzne marki, to jedna z najważniejszych inicjatyw, która spoczywa na Twoich barkach. Wizerunek marki, na który m.in. składają się właśnie elementy komunikacji wizualnej powinny być unikatowe, maksymalnie ponadczasowe, proste i zapamiętywalne. Istotny jest także dobór kolorystyczny, który już na wstępie nacechuje Twój brand odpowiednimi emocjami.

Nie tylko kreacja – strategia dla liderów

Podstawą Twojego biznesu jest strategia marki. To właśnie w tym dokumencie opracowane zostają takie elementy jak pozycja Twojej marki na rynku, wyróżniające ją elementy, które pozwolą klientom odróżnić ją od Twoich konkurentów i zapewnią zapamiętywalność. Strategia marki jest także podstawą do wszelkich działań w zakresie komunikacji – to właśnie na tym etapie określasz dostępne kanały komunikacji, ich formę i możliwości. Także ten dokument wyznacza Twoje wizje i cele firmy – określa on kierunki rozwoju działalności, dzięki czemu nie błądzisz, bo jasno wiesz, w którym punkcie powinieneś się znaleźć.

Aby stworzyć strategię marki „skazanej” na sukces musisz przejść kilka istotnych kroków, które pomogą Ci wytyczyć odpowiednie ramy i kierunki. Niezbędna tutaj będzie analiza rynku i analiza konkurencji, bardzo szczegółowe poznanie także swojej grupy odbiorców.

Wizerunek tworzony przez lata na lata

Wszystkie wyszczególnione powyżej elementy, a także o wiele, wiele więcej składają się na wizerunek Twojej marki. Obraz, który tworzy się wśród Twoich potencjalnych klientów jest sygnałem, który popycha ich do bliższego poznania Twojej działalności lub też zniechęca. Warto zatem profesjonalnie zadbać o niego w taki sposób, by uchodzić za markę, którą warto się zainteresować.

Branding jest kluczowym elementem składającym się na pełny wizerunek marki. Nie ma tutaj miejsca na błędy. Nie pozwól, by brak znajomości zasad zaważył na istnieniu Twojego biznesu. Pomożemy Ci przygotować branding, który poprowadzi Twoją firmę do sukcesu. Zachęcamy do kontaktu.