Prowadzisz stronę internetową, lecz nie generuje ona dużego ruchu? Podajesz interesujące i rzetelne informacje, ale nikt nie wchodzi na twoje artykuły ? Definitywnie powinieneś sprawdzić pozycjonowanie swojej strony.  Ale jak to zrobić? Poniższy artykuł przedstawia, w jaki sposób wykorzystać wskaźnik Domain Authority właśnie do tego celu. Miłej lektury.

Domain Authority – jak prawidłowo mierzyć ten ważny wskaźnik?

Co to jest Domain Authority i do czego służy?

Domain Authority (DA)– jest to parametr, który został utworzony przez firmę MOZ, aby w bardziej przystępny sposób ukazywać jak dobrze pozycjonuje się nasza domena w porównaniu do innych stron zajmujących się tą samą tematyką. Domain Authority jako parametr obejmuje skalę od 1 do 100. Górną granicę wyznaczają tu największe strony o największym ruchu takie jak:

  • Facebook (100)
  • Amazon (96)
  • Wikipedia (86)

Wskaźnika Domain Authority nie należy mylić z Page Authority. Mimo bardzo zbliżonych nazw dotyczą dwóch różnych zagadnień. Page Authority określa, w jaki sposób pozycjonuje się pojedyncza strona, a Domain Authority dotyczy całej domeny.

W jaki sposób podnieść parametr Domain Authority?

Głównymi elementami, które podnoszą “siłę” tego wskaźnika są linki przychodzące oraz ich jakość. Im więcej stron odsyła użytkowników do naszej domeny, tym bardziej podnosi się parametr wskaźnika Domain Authority. Także to jak duży wskaźnik Domain Authority ma strona, która odsyła do naszej domeny, ma tu znaczenie. Im wyższy DA tym link jest lepszy jakościowo. Jednak  najlepszym sposobem, aby go podnieść jest stworzenie domeny, na której ludzie w łatwy sposób będą mogli dostać to czego szukają. Mogą to być np.  informacje lub rozrywka. Jeśli zaciekawimy swojego czytelnika albo pokażemy mu, że na naszej stronie łatwo znaleźć informacje, których często poszukuje i są one przekazywane w łatwy do zrozumienia sposób to częściej będzie odsyłał innych użytkowników do naszej domeny.

Jak wybrać domeny, z którymi powinienem się porównywać?

Domena internetowa

Domena internetowa

Internet jest pełen domen z różną tematyką. Aby szybko i wydajnie znaleźć strony lub domeny, które nas interesują wykorzystujemy wyszukiwarkę np. Google.  Czemu więc nie wykorzystać tego samego sposobu, aby znaleźć strony podobne tematycznie? Otóż wyszukując frazę w przeglądarce w pierwszej kolejności wyświetlą nam się największe strony dotyczące tego zagadnienia. Trochę czasu może minąć zanim odnajdziemy naszą domenę w tym “rankingu”. Dlatego powstały pewne narzędzia, które będą nam bardzo pomocne w poszukiwaniach. Mowa tu o stronach SERP (z ang. Search engine result page). Są to domeny, które tworzą wykaz stron, wyświetlających się po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce. Bardzo często umieszczane są również informacje o tym jak dużo linków prowadzi do konkretnej strony, jak dużo domen do niej prowadzi oraz jej page authority.

Jak poprawnie wykorzystywać wskaźnik Domain Authority?

Wskaźnik Domain Authority jest przydatnym elementem służącym do porównania naszej domeny z domenami innych wydawców, firm, blogerów itp. Jeśli będziemy ulepszać naszą stronę, nasz wskaźnik powoli będzie się podnosił. Każda nowo powstała strona zaczyna swoją “przygodę” ze wskaźnikiem równym 1 i wzrasta wraz z jej rozwojem. Z racji, iż Domain Authority jest narzędziem służącym do porównywania nie ma dobrego ani złego poziomu wskaźnika. Należy pamiętać, że im więcej mamy punktów w tej skali, tym ciężej będzie nam go podnieść. Oznacza to, że różnica pomiędzy dwiema stronami, gdzie jedna ma 20 a druga 25 pkt. nie jest aż tak duża w porównaniu z różnicą dwóch innych stron, gdzie jedna ma 70, a druga 75 pkt. Wspomnieć należy również o tym, że naszym celem nie powinno być osiągnięcie 100 pkt. w tej skali.  Szczególnie jeśli nasza strona niedawno powstała i dopiero zaczynamy ją rozwijać.

Aby ten wskaźnik mógł przynieść nam przydatne informacje powinniśmy porównywać się ze stronami, które są na podobnym poziomie co nasza strona. Najlepiej, gdy znajdziemy sobie kilka stron i przez dłuższy okres czasu będziemy się z nimi porównywać np. co miesiąc. Jeśli nasza domena będzie posiadać wskaźnik DA na wyższym poziomie od pozostałych stron tego samego typu będzie to oznaczało, że potencjalny klient w pierwszej kolejności napotka naszą stronę, ponieważ będzie ona pozycjonowana wyżej od pozostałych domen, a to się wiąże z tym, że będzie przeglądał najpierw nasze informacje, a to definitywnie wpłynie bardzo pozytywnie na napędzanie ruchu na domenie oraz na popularność usług czy produktów, które mamy w ofercie.