Promocja marki wśród odbiorców jest jednym z podstawowych zadań w firmie. I tak jak fundamentalne zasady marketingu są niezmienne, tak formy i kanały pozyskania klienta zmieniają się wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Jedną z najbardziej efektywnych form docierania do klienta jest promocja poprzez kanały w Social Mediach. Specjaliści w tej dziedzinie uważają, że najlepsze efekty przynoszą skuteczne reklamy na Facebooku. Niestety, nie zawsze jednak działania reklamowe są równie owocne dla każdego. Dlatego warto poznać różne elementy tworzące materiał reklamowy na Facebooku, które przyczynią się do zwiększenia rozpoznawalności konkretnej marki.

Reklamy na FacebookuReklamy na Facebooku — prawie idealne

Facebook ma około 2320 milionów użytkowników i jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie. Członkostwo jest bezpłatne, a platforma generuje większość swoich przychodów od płatnych reklamodawców, którzy są w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów w wysoce ukierunkowany i angażujący sposób.

Facebook będąc jedną z najpopularniejszych platform marketingowych na świecie, rozszerzył również swoją sieć reklamową, aby dopasować ją do szerokiej gamy firm.

Mnóstwo korzyści płynących z reklamy na Facebooku jest oczywistych, ale płatne reklamy wiążą się z wieloma zawiłościami. Ważne jest, aby zrozumieć, co dokładnie Facebook oferuje firmom i jak zbudowana jest jego płatna sieć reklamowa – dzięki temu zrozumiesz, w jaki sposób Facebook może pomóc Ci dotrzeć do nowych odbiorców.

Osoby stawiające pierwsze kroki w tworzeniu kampanii reklamowych często chcą, aby ich pierwsza reklama była idealna. Niestety – nigdy nie będzie tak, że materiał reklamowy zachwyci wszystkich odbiorców. Dlatego zamiast marnować czas na dopieszczanie najdrobniejszych szczegółów, lepiej skupić się na fundamentach naszej reklamy.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek które pomogą Ci zwiększyć zasięgi wśród odbiorców:

3 kluczowe elementy reklamy, które zwiększą zasięgi wśród odbiorców

Kampania reklamowa na Facebooku

Kampania reklamowa na Facebooku

  • Obraz — to najważniejszy element tworzonej reklamy. Jest magnesem przyciągającym uwagę. Zamiast grafiki czy zdjęcia można użyć krótkiego filmu, zawierającego informacje dotyczące kampanii reklamowej
  •  Tekst — najlepiej sprawdzają się bezpośrednie przekazy, które sprawią, że odbiorca zatrzyma się przy reklamie na dłużej. Istotne jest również, aby tekst oraz grafika ze sobą współgrały (reklama wakacji pod palmami na tle ośnieżonych stoków górskich zakończy się katastrofą)
  •  Wezwanie do akcji — to chyba najważniejszy składnik dobrze przygotowanej kampanii. Potencjalny klient musi wiedzieć, co zrobić, kiedy będzie zainteresowany danym produktem lub usługą. Dlatego każda reklama powinna posiadać przycisk CTA (z ang. Call To Action), informujący klienta o takich czynnościach, jak: „zarejestruj się”, „zapytaj o ofertę”, „zadzwoń do nas” itp.

Docieraj do odbiorców z dokładnością lasera – określenie grupy docelowej

Najczęstszym błędem podczas przygotowania kampanii reklamowej jest chęć dotarcia do jak największej liczby odbiorców. Pomysł ten jednak prowadzi do nieuchronnej porażki, bo nie każdy potrzebuje danego produktu czy usługi. Dlatego niezwykle istotne jest, aby docierać z reklamą do osób potencjalnie najbardziej zainteresowanych ofertą oraz skłonnych do zakupu. Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, jak dotrzeć do właściwych osób. Odpowiedzią na to pytanie jest określenie grupy docelowej. I choć potencjalnie zawęża ona grupę odbiorców, to rezultaty promocji są bardziej owocne. Praca z grupą docelową nie oznacza zaprzestania sprzedaży produktu większej grupie osób. Celem pracy z jasno określoną grupą klientów jest zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez sprzedaż jak największej ilości produktu. Można to osiągnąć, oferując produkt osobom potencjalnie najbardziej zainteresowanym zakupem.

Trzy reklamy na Facebooku wystarczą – obalamy mit!

Zaangażuj swoją publiczność – odpowiadaj na pytania i komentarze

Twoja strategia marketingowa na Facebooku powinna obejmować zaangażowanie odbiorców – tak, aby pokazać, że zależy Ci na ich uwadze. Konsekwentnie odpowiadając na pytania i odnosząc się do komentarzy, utrzymujesz zainteresowanie i zaangażowanie klientów. Ponadto, jeśli pojawi się problem – utwórz post, aby go rozwiązać i wyjaśnić wszelkie wątpliwości odbiorcom.

Facebook koncentruje się na maksymalizacji czasu spędzanego przez użytkowników na ich stronie. Dlatego jeśli jesteś aktywny i budujesz społeczność zaangażowanych osób, witryna pomoże Ci zoptymalizować Twoje bezpłatne treści, a także wyświetlane płatne reklamy. Dzięki temu dotrzesz do większej liczby użytkowników, zwiększysz ruch, zyskasz więcej leadów i sprzedaży.

Korzyści płynące z reklam na Facebooku

1. Reklamy kierowane są do właściwych odbiorców

Jedną z głównych zalet reklamy na Facebooku jest to, że platforma jest bardzo bogata w dane. Możesz zatem kierować reklamę wyłącznie do odbiorców, którzy najlepiej pasują do Twojej firmy.

2. Rozmaite typy reklam – każdy znajdzie coś dla siebie

Kolejną zaletą reklamy na Facebooku jest to, że oferuje szeroką gamę typów reklam – niektóre są niedostępne w innych płatnych kanałach.

Mamy do wyboru m.in.:

  • Zdjęcia — pojedyncze obrazy plus podpis
  • Wideo — reklamy wideo różnią się długością i można je ustawić tak, aby pojawiały się w strumieniu, w kanałach użytkowników lub w relacjach
  • Stories – Stories to konfigurowalne reklamy, które zajmują cały ekran. Mogą to być filmy lub statyczne obrazy, a dotknięcie reklam Stories przeniesie użytkownika do Twojej witryny (lub dowolnej ustawionej strony).
  • Messenger – te reklamy pojawiają się między rozmowami w aplikacji Facebook Messenger.
  • Karuzela – reklamy karuzelowe składają się z maksymalnie dziesięciu statycznych obrazów, które użytkownik może przewijać.
  • Gry — są to interaktywne gry demonstracyjne, które użytkownicy mogą wyświetlić przed pobraniem aplikacji lub gry.

3.Sam ustalasz budżet reklamy – wiesz, za co płacisz

Podobnie jak wiele platform reklamowych typu pay-per-click, reklamy na Facebooku są dostępne bezpłatnie dla wszystkich firm – a narzędzie Menedżer reklam również. Jedyny koszt to koszt związany z dostarczeniem budżetu i wyświetlaniem reklam.

Dla wielu reklamodawców z małych i średnich firm jest to jedna z najbardziej atrakcyjnych zalet reklamy na Facebooku.

Marketing na Facebooku – podsumowanie

Trzymając się wyżej wymienionych zasad twoje kampanie reklamowe na Facebooku mają szansę zyskać na popularności.

Dzięki użyciu spójnej strategii marketingowej na Facebooku, rozwiniesz swój biznes i przyciągniesz większą ilość klientów. Może się okazać, że Facebook jest najbardziej wartościowym i dochodowym kanałem marketingowym w Twojej firmie.

Zadzwoń lub napisz do nas!!!