Promocja marki wśród odbiorców jest jednym z podstawowych zadań w firmie. I tak jak fundamentalne zasady marketingu są niezmienne, tak formy i kanały pozyskania klienta zmieniają się wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Jedną z najbardziej efektywnych form docierania do klienta jest promocja poprzez kanały w Social Mediach. Specjaliści w tej dziedzinie uważają, że najlepsze efekty przynoszą skuteczne reklamy na Facebook. Nie zawsze jednak działania reklamowe są równie owocne dla każdego. Dlatego warto poznać różne elementy tworzące materiał reklamowy na Facebooku, które przyczynią się do zwiększenia rozpoznawalności konkretnej marki.

 Reklamy na Facebook — prawie idealne!!!

Osoby stawiające pierwsze kroki w tworzeniu kampanii reklamowych często chcą, aby ich pierwsza reklama była idealna. Niestety nigdy nie będzie tak, że materiał reklamowy zachwyci wszystkich odbiorców. Dlatego, zamiast marnować czas na dopieszczanie najdrobniejszych szczegółach, lepiej skupić się na fundamentach.

Oto 3 kluczowe elementy reklamy, które z dużym prawdopodobieństwem zwiększą zasięgi wśród odbiorców:

Kampania reklamowa na Facebooku

Kampania reklamowa na Facebooku

  • Obraz — to najważniejszy element tworzonej reklamy. Jest magnesem przyciągającym uwagę. Zamiast grafiki czy zdjęcia można użyć krótkiego filmu, zawierającego informacje dotyczące kampanii reklamowej,
  •  Tekst — najlepiej sprawdzają się bezpośrednie przekazy, które sprawią, że odbiorca zatrzyma się przy reklamie na dłużej. Istotne jest również, aby tekst oraz grafika ze sobą współgrały. Reklama wakacji pod palmami na tle ośnieżonych stoków górskich zakończy się katastrofą,
  •  Wezwanie do akcji — to chyba najważniejszy składnik dobrze przygotowanej kampanii. Potencjalny klient musi wiedzieć, co zrobić, kiedy będzie zainteresowany danym produktem lub usługą. Dlatego każda reklama powinna posiadać przycisk CTA, informujący klienta o takich czynnościach, jak: „zarejestruj się”, „zapytaj o ofertę”, „zadzwoń do nas” itp.

Docieraj do odbiorców z dokładnością lasera!!!

Najczęstszym błędem podczas przygotowania kampanii reklamowej jest chęć dotarcia do jak największej liczby odbiorców. Pomysł ten jednak prowadzi do nieuchronnej porażki, bo nie każdy chce i potrzebuje danego produktu. Dlatego istotne jest, aby docierać z reklamą do osób potencjalnie najbardziej zainteresowanych ofertą oraz skłonnych do zakupu. Niejeden przedsiębiorca zastanawia się, jak dotrzeć do właściwych osób. Odpowiedzią na to pytanie jest określenie grupy docelowej. I choć potencjalnie zawęża ona grupę odbiorców, to rezultaty promocji są bardziej owocne. Praca z grupą docelową nie oznacza zaprzestania sprzedaży produktu większej grupie osób. Celem pracy z jasno określoną grupą klientów jest zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez sprzedaż jak największej ilości produktu. Można to osiągnąć, oferując produkt osobom potencjalnie najbardziej zainteresowanym zakupem.