Marketing Online staje się coraz bardziej popularnym medium do promowania swojej działalności, usług czy produktów. Jeśli zastanawiasz się na czym polega online marketing oraz ile będzie Cię kosztować – dobrze trafiłeś.

Ile będzie kosztować marketing online dla swojej firmy?

Odpowiedź na to pytanie o marketing online jest bardzo prosta i krótka.

Brzmi ona tak: To zależy. Od czego? Głównie od tego jaki efekt chcesz osiągnąć i jak długo chcesz lub możesz na niego czekać. Kampanie online cechują się bowiem dużą rozpiętością cen i nie posiadają górnego limitu wydatków.

Za co płaci się podczas kampanii Online?

Jeśli zdecydujesz się na reklamę w Internecie to sam decydujesz, ile zapłacisz. Możesz zapłacić 100, 1000 czy 10 000 złotych. To wszystko zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Z tym, że reklama nie jest jedynym źródłem sukcesu, dlatego powinna być odpowiednio dobrana do twojej działalności. Najlepiej jak by była idealnym kompromisem pomiędzy kosztami, a ilością potencjalnych odbiorców. Warto również wspomnieć, że w Internecie nie istnieje żaden uniwersalny cennik mówiący ile zapłacimy za reklamę. To wszystko jest zależne od wielu czynników, które postaramy się przybliżyć w dalszej części artykułu – zostań z nami i czytaj dalej!

Koszty promocji a charakter działalności

Charakter działalności jest jednym z większych czynników wpływających na cenę reklamy. Dlaczego? Otóż, gdy nasza firma prowadzi działalność, która jest znacząco rozpowszechniona to koszty prowadzenia reklamy będą o wiele wyższe ze względu na istniejącą już konkurencję. W takim wypadku musimy wykonać więcej pracy, aby nasza reklama przyniosła skutek. Nie wspominając już o tym, aby nasza reklama wybiła się wśród pozostałych firm w naszej kategorii.

W niektórych przypadkach charakter działalności może wykluczać niektóre formy reklamy ze względu na np. produkty jakie sprzedajemy albo usługi jakie świadczymy. Również zasięg reklamy powinien zostać ograniczony. Nie będziemy przecież reklamować swojej firmy stolarskiej w miejscowości oddalonej od nas o kilkaset kilometrów.

Koszty promocji a kanały reklamowe

  • Pay Per Click – PPC
Marketing Online - reklamy Google Ads

Marketing Online – reklamy Google Ads

Definitywnie najpopularniejszą formą popularyzacji w Internecie są reklamy Pay Per Click (PPC). Google Ads są jedną z nich i są wyświetlane na stronach partnerów Google oraz w samej wyszukiwarce. Mogą one przyjąć różne formy w zależności od ceny i wykupionego formatu. Same reklamy Google Ads są bardzo precyzyjne. Docierają do konkretnych użytkowników na bazie czynników takich jak płeć, wiek czy lokalizacja. Dzięki temu mają szansę trafić przede wszystkim tylko do potencjalnego klienta.

Marketing online - pozycjonowanie SEO

Marketing online – pozycjonowanie SEO

  • SEO

Druga forma, która ma bardzo duże znaczenie to bez wątpienia pozycjonowanie SEO. Mówiąc bardzo skrótowo – jest to poprawa danego serwisu internetowego pod kątem optymalizacji, ilości linków, które odsyłają z i do strony oraz poprawienie treści, które są wyświetlane na danej stronie. Jest to bardzo długi proces, który jednocześnie przynosi bardzo duże korzyści. Użytkownik trafiający na stronę, której parametry SEO są dobrze dopracowane ma większe szanse na znalezienie tego czego szuka. Dodatkowo będzie to przedstawione w łatwej do przyjęcia formie. Te działania mocno zwiększają szansę na pozostanie takiej osoby na naszej stronie. Również dzięki SEO nasza strona wyświetla się w rankingach wyżej przynosząc nam kolejne wyświetlenia oraz obniżając w ten sposób przyszłe wydatki na marketing.

  • Reklamy na Facebooku

Trzecią formą są reklamy na Facebooku. W większości przypadków mają na celu przyciągnięcie widza na nasz fanpage albo pozyskanie polubienia pod postami, które wysyłamy. W działaniu są zbliżone do reklam PPC, gdyż przeważnie płacimy za każde jedno polubienie naszej strony.

Firma marketingowa? A po co mi to?

Większość z wyżej wymienionych działań może wyglądać na bardzo proste.  Otóż najbardziej widoczną różnicą, jeśli nie masz doświadczenia w tej dziedzinie będzie kwestia wydajności. Inwestując pewną kwotę nie uzyskasz aż tak dobrych wyników jak by to było możliwe, gdy zatrudnisz odpowiednią agencję w tym celu. Na wyniki niedoświadczonej osoby trzeba będzie poczekać o wiele dłużej, jeśli w ogóle się pojawią. Tak więc sama inwestycja będzie o wiele bardziej ryzykowna i kosztowna.

Osoby pracujące w firmach specjalizujących się w marketingu online mają bardzo rozległą wiedzę w tej dziedzinie. Wiedzą, jak wykorzystać daną kwotę w taki sposób, żeby przyniosła one lepsze korzyści.

Oferty agencji marketingowych najczęściej występują w trzech formatach:

  • Stała opłata – przeważnie comiesięczna opłata za usługę,
  • Opłata za wyniki – mało przewidywalny, ale jeden z bardziej wydajnych sposobów rozliczania się ze względu na to, że płacisz za osiągnięcie celów więc będą one lepiej widoczne,
  • Ustalona kwota + opłata za wyniki – jest to najbardziej uniwersalna forma znacznie ułatwiająca oszacowanie wydatków.

Wynajęcie agencji podniesie planowane koszty marketingu, ale przede wszystkim bardzo znacząco uskuteczni wszystkie działania i da Ci trochę więcej swobody, gdyż nie będziesz musiał robić wszystkiego sam. Pamiętaj, żeby przed podjęciem współpracy dokładnie dowiedzieć się za co będziesz się z nią rozliczać, aby mieć lepszy obraz całej sytuacji.

Marketing online – zalety

  • Relatywnie niski koszt – tak jak zostało wspomniane wyżej, marketing online nie musi wiązać się z ogromnymi kosztami – sam możesz wybrać, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na promocję swojej działalności – jest to więc dobra wiadomość dla wszystkich którzy dopiero startują ze swoim biznesem, lub mają niski budżet
  • Globalny rynek – marketing online pozwoli Twojej firmie dotrzeć do klientów na całym świecie. Kiedy Twoja firma nie ogranicza się do określonej lokalizacji, możesz dotrzeć do znacznie szerszej grupy docelowej i mieć większą szansę na odniesienie sukcesu
  • Łatwe dotarcie do rynku docelowego – internet daje nam mnóstwo możliwości badania opinii konsumentów i tym samym kierowania do nich odpowiedniego przekazu reklamowego. Kierowanie reklamy do ściśle określonej grupy docelowej odbiorców nie jest tylko opłacalne, ale wpływa również pozytywnie na postrzeganie twojej firmy w sieci – reklama taka nie zostanie odebrana jako nachalna, a jako próbująca dopasować się do zainteresowań i wymagań klientów.
Zadzwoń lub napisz do nas!!!