792 626 342 8.00-20.00 biuro@ultragraf.pl

Domain Authority – jak prawidłowo mierzyć ten ważny wskaźnik?

Domain Authority – jak prawidłowo mierzyć ten ważny wskaźnik

Domain Authority – jak prawidłowo mierzyć ten ważny wskaźnik

Domain Authority – jak prawidłowo mierzyć ten ważny wskaźnik?

Prowadzisz stronę internetową, lecz nie generuje ona dużego ruchu? Podajesz interesujące i rzetelne informacje, ale nikt nie wchodzi na twoje artykuły? To znak, że powinieneś sprawdzić pozycjonowanie swojej strony. Ale jak to zrobić? Poniższy artykuł przedstawia, w jaki sposób wykorzystać wskaźnik Domain Authority właśnie do tego celu.

Domain Authority – Autorytet Domeny – definicja

Domain Authority to wynik w rankingu wyszukiwarek, który daje miarę sukcesu witryny, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania. Został stworzony przez firmę programistyczną Moz i zawiera przegląd prawdopodobnej wydajności wyszukiwarki.

Daje witrynom wynik od 1 do 100, przy czym wyższy koniec skali reprezentuje lepszy wynik. Ustalenie swojego wyniku pomaga w budowaniu marki i tworzeniu strony internetowej, która przyciągnie potencjalnych klientów.

DA (Domain Authority) jest popularnym zamiennikiem PageRank Google.

Domain Authority a ranking w Google

Domain Authority a ranking w Google

Należy podkreślić, że Google nie używa Domain Authority jako czynnika rankingowego do decydowania o rankingu witryn. Nie jest to więc wskaźnik, który poprawi Twój ranking na stronie wyników wyszukiwania (SERP). DA jest jednak dobrym wskaźnikiem, aby pomóc ocenić wyniki Twojej witryny w stosunku do konkurencji.

Jak zbudować autorytet domeny?

Jak zbudować Domain Authority i zajmować w rankingu wyższe miejsce niż konkurencja?

Oto kilka wskazówek, o które mogą Ci się przydać:

  • Jakość przed ilością – nadaj priorytet odpowiednim linkom zwrotnym
  • Twórz wysokiej jakości treści – takie, które ułatwią Ci uzyskanie linków zwrotnych
  • Twórz treści skoncentrowane na Twoich głównych odbiorcach – postaraj się, aby były dla nich interesujące i miały szansę na wybicie się pośród innych treści
  • Zaktualizuj swoją starszą zawartość – przejrzyj strony z niezindeksowaną treścią lub z niskim wynikiem autorytetu strony i dodaj nowe informacje, które mogą zainteresować użytkownika
  • Zidentyfikuj swoich konkurentów i porównaj się z nimi – analizuj dokładnie swoje działania, które mogą pomóc Ci zwiększyć widoczność Twojej witryny
  • Rozpowszechniaj swoje treści – najlepiej w oryginalny i niepowtarzalny sposób –  za pośrednictwem innych kanałów, mediów społecznościowych, czy newslettera.

Budowanie Autorytetu Domeny to długoterminowa strategia — zajmuje trochę czasu, dlatego nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Przestrzeganie tych praktyk pomoże Ci jednak w zwiększeniu widoczności Twojej witryny w SERP – a to zwiększy znacznie ruch na Twojej witrynie.

Jak obliczany jest wskaźnik Domain Authority?

Ocena autorytetu domeny jest wynikiem obliczeń przeprowadzonych przez algorytm sieci neuronowej, który wykorzystuje uczenie maszynowe do pomiaru autorytetu każdej domeny na podstawie jakości, popularności i sygnałów linków zwrotnych

Obliczenie tej wartości odbywa się w dwóch krokach:

Krok 1. Początkowy algorytm uczenia maszynowego wykorzystuje dane wyszukiwania organicznego, dane o ruchu w witrynie i dane o linkach zwrotnych, aby zrozumieć rankingi najpopularniejszych i najbardziej zaufanych domen w sieci.

Krok 2. Drugi algorytm wykorzystuje dane o linkach zwrotnych do wykrywania, w jaki sposób witryna zwiększa lub zmniejsza swój autorytet poprzez zdobywanie linków. 

Metryki w tym obliczeniu obejmują:

  • Liczba domen odsyłających wskazujących na witrynę,
  • Autorytet każdej domeny odsyłającej
  • Follow vs. nofollow linki kierujące do strony (linki przychodzące)
  • Follow vs. nofollow linki kierujące poza witrynę (linki wychodzące)
  • Liczba linków wychodzących z każdej domeny odsyłającej
  • Całkowita liczba linków zwrotnych prowadzących do witryny
  • Liczba odsyłających adresów IP wskazujących na witrynę
  • Liczba odsyłających podsieci wskazujących na witrynę

Wartość jest mierzona w skali od 0 do 100, przy czym ta ostatnia jest najsilniejsza. Ostateczny wynik jest mierzony w odniesieniu do najbardziej autorytatywnych domen. W Internecie jest tylko kilka domen z najwyższymi wynikami — 99, 98 itd.

Jaki jest dobry wynik autorytetu witryny?

To zależy. Ogólnie rzecz biorąc, jednego wyniku Autorytetu nie można nazwać dobrym, a drugiego złym. Podczas gdy wynik 0 oznacza, że ​​dana domena nie jest najmocniejsza, wskaźnik autorytetu jest używany częściej do porównywania domen, a nie do określania dobrych/złych w skali bezwzględnej. 

To, co możesz zrobić, to odkryć wynik swoich konkurentów, a następnie porównać wyniki autorytetu i dążyć do uzyskania wyniku równego lub nawet wyższego od nich.

Dlaczego mój wynik się obniżył?

Jeśli wynik autorytetu domeny spada, może to być wynikiem następujących działań:

  • Twoja witryna uzyskała lepsze wyniki niż konkurenci niszowi,
  • Twoje ostatnie działania SEO mogą być mniej skuteczne,
  • Twój profil linków zwrotnych wymaga oczyszczenia z toksycznych linków itp.

To tylko niektóre działania, które mogą być przyczyną obniżenia wskaźnika autorytetu. Co więcej, może istnieć wiele równoczesnych przyczyn obniżenia wskaźnika autorytetu. Przypadek każdej witryny jest ściśle indywidualny. Powinieneś przeprowadzić dogłębną analizę wydajności SEO swojej witryny i wyników konkurencji, aby dowiedzieć się, jakie są możliwe powody, dla których Twój wskaźnik DA spadł. 

Jak możesz poprawić swój Domain Authority?

Jak możesz poprawić swój Domain Authority?

1. Przetestuj responsywność swojej strony internetowej

Strony internetowe muszą działać płynnie na każdym urządzeniu dostępu, w tym na urządzeniu mobilnym.

Responsywna strona internetowa z większym prawdopodobieństwem zapewni satysfakcjonujące wrażenia wszystkim użytkownikom, niezależnie od tego, czy korzystają ze smartfonów, czy tabletów.

Jednym z czynników rankingowych Google jest właśnie responsywność danej strony. Jeśli więc Twoja witryna może dostosować się do każdego rodzaju ekranu, z pewnością będzie to miało dobry wpływ na Twoje SEO.

Ale to nie wszystko – podobnie witryna z dobrą responsywnością może również osiągnąć wysoki wynik DA

2. Zadbaj o szybkie wczytywanie strony 

Szybkie ładowanie strony to kolejny kluczowy parametr dla witryn z dobrym Domain Authority.

Dlatego monitorowanie tego czasu ładowania ma podstawowe znaczenie jako zadanie ciągłe. W tym celu skorzystaj ze specjalistycznych narzędzi, takich jak np. PageSpeed ​​Insights.

Średni czas to 0,5 do 2 sekund. Jeśli Twoja witryna przekracza ten limit, masz powód do pracy nad optymalizacją

Ten post miał na celu pokazanie, czym jest wskaźnik Domain Authority i  dlaczego jest tak istotny przy stworzeniu dobrze prosperującej strony internetowej.

Im szybciej przeprowadzisz niezbędne analizy i rozpoczniesz prace optymalizacyjne, tym szybciej osiągniesz niesamowite wyniki dla rozwoju swojego biznesu. 

Życzymy powodzenia!

pełna wersja strony