Kolejne wpisy na blogu nie przyciągają czytelników? Zaczęło Ci brakować pomysłów na kolejne artykuły? Każdego to dotyka, prędzej czy później. Nie tylko blogerów ale również reporterów lub dziennikarzy. Celem tego artykułu jest podsunięcie kilku sposobów, które pomogą Ci znaleźć inspiracje oraz poprawić jakość twoich artykułów. Na pewno Ci się spodoba. Zaczynajmy…

 Blog – zapisuj swoje pomysły

Blog - zapisuj swoje pomysły

Blog – zapisuj swoje pomysły

Często zdarza się tak, że wędrując gdzieś w odmętach internetu wpadniemy na fajny pomysł lecz w większości przypadków ucieka nam on z głowy. Bardzo dobrym sposobem jest zapisanie go. Nie jest ważne, gdzie to zrobimy, ważne jest to żeby nie znikł. Oczywiście nawet do takiej drobnej rzeczy możemy znaleźć zestaw narzędzi, który nam to ułatwi. Będą to np.:

  • Dokumenty Google – dają bardzo dużo swobody, ponieważ można z nich korzystać na wielu różnych urządzeniach. Siadając do pracy wystarczy, że będziemy mieli dostęp do internetu, aby każdy zapisany pomysł mógł zostać wykorzystany.
  • Trello – jest to bardzo przydatny program służący do zarządzania projektami. Udostępnia użytkownikowi dostęp do takich opcji jak: ustawianie powiadomień, dopisywanie komentarzy do pomysłów, wklejanie zdjęć, a nawet możemy stworzyć grupę jeżeli chcielibyśmy dzielić się pomysłami za pośrednictwem tej aplikacji. Jest ona bardzo przejrzysta i intuicyjna.

Gdy zapisujesz swoje pomysły dobrze jest również umieścić w notatce swój komentarz, który tą myśl rozwinie albo jakiś odnośnik do treści, przy których wpadliśmy na dany pomysł. To pozwoli Ci w łatwiejszy sposób przypomnieć sobie czego on dotyczył i jak miał on zostać wykorzystany. Dodatkowo po upływie czasu, gdy wrócisz do tego pomysłu nabierzesz do niego dystansu co pozwoli Ci określić czy jest na tyle ciekawy, aby napisać o nim cały artykuł.

Blog – poznaj swojego odbiorcę

Nie ważne czy piszesz bloga o tematyce informatycznej, medycznej czy ogrodniczej. Musisz wiedzieć kto odwiedza twoją stronę. Ma to bardzo duże znaczenie szczególnie dla ciebie jako autora, ponieważ piszesz swoje artykuły właśnie dla nich.

Co daje Ci ta wiedza?

Bardzo dużo. Większość ludzi czytających twoje artykuły będzie chciała się czegoś dowiedzieć, znaleźć rozwiązanie problemu, czy też po prostu się rozerwać i jeśli chcesz żeby zostali na twoim blogu musisz pisać artykuły wiedząc po co oni przychodzą. W większości przypadków nie będą to eksperci w tej dziedzinie, więc musisz dostosować język i treści o których piszesz w taki sposób, aby był on łatwy do zrozumienia. Ta jedna prosta rzecz pomoże budować społeczność, która będzie odwiedzać twój blog regularnie. W pewnym momencie może dojść nawet do takiej sytuacji, w której sami odbiorcy będą podrzucać Ci pomysły na kolejne artykuły.

Sprawdź, jakie treści są najczęściej przeglądane i wykorzystaj je u siebie

Podglądaj konkurencję!

Czytając inne artykuły możesz dowiedzieć się czegoś nowego. Na pewno zwrócą twoją uwagę niektóre tematy i podsuną ciekawe pomysły. Z pewnością zauważysz co przyciągnęło twoją uwagę w danym artykule, które treści tego nie robiły, albo które informacje były strasznie monotonnie przedstawione. To wszystko możesz wykorzystać na swojej stronie! Oczywiście nie kopiuj treści tylko wykorzystaj dany artykuł do tego, aby stworzyć coś swojego, lepszego od tego co właśnie przeczytałeś. Niech on będzie inspiracją dla ciebie.

Sprawdź wyszukiwane frazy!

Dobrym sposobem, aby dowiedzieć się czego szukają odbiorcy będzie sprawdzenie wyszukiwanych fraz. Google jest kopalnią wiedzy, która odpowiednio wykorzystana przyniesie korzyści. Do tego celu przydadzą się narzędzia takie jak:

  • Google Analitycs –to  narzędzie może Ci dowiedzieć się dzięki, jakim frazom konkretny odbiorca trafił na twoją stronę, ile razy została wyświetlona i ilu użytkowników ją odwiedza.
  • BuzzSumo – jest to platforma dająca dostęp do różnych funkcji np.: jakie treści konkurentów są najczęściej udostępniane. Strona filtruje treści, które są aktualnie najczęściej wyszukiwane i robi to nie tylko na podstawie wyszukiwań Google ale również popularnych stron społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter.
  • Senuto – jest to platforma internetowa zajmująca się sprawdzaniem widoczności konkretnych stron pod kątem wpisywanych fraz.