Pozycjonowanie SEO

Co to jest SEO, czyli Search Engine Optimization – „optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych”?

Bezpośrednim celem SEO jest poprawa pozycji wyszukiwarki internetowej w Google dla określonych fraz kluczowych. Pozycjonowanie powinno jednak mieć pośredni pozytywny wpływ na ruch i konwersje.

Pozycjonowanie ograniczone jest do trzech podstawowych segmentów:

Optymalizacja

polega na naprawieniu różnych błędów, które utrudniają zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Im lepiej serwis jest zoptymalizowany, tym większa szansa na uzyskanie lepszych wyników. To kompleksowe usprawnienie serwisu, skrócenie czasu ładowania witryny oraz optymalizacja struktury kodu

Content marketing

w SEO istnieje powiedzenie „Content is King” czyli innymi słowy kolejnym etapem jest tworzenie wartościowych i unikalnych treści, które będą pozytywnie wpływać na pozycję w wyszukiwarce. Kolejną ważną rzeczą są frazy kluczowe, czyli hasła, które wpisują klienci w wyszukiwarce.

Link building

czyli budowanie zaplecza wartościowych linków zewnętrznych z innych witryn do naszej własnej. Link building jest jednym z ważniejszych aspektów SEO.

Pozycjonowanie daje wiele możliwości, ale przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii marketingowej należy opracować strategię, a po dokładnym zbadaniu i przygotowaniu wybrać najlepszą metodę działania i dopasować ją do indywidualnych potrzeb klientów.

Skuteczna strategia powinna zawierać:

  • Dobieranie słów kluczowych

  • Rozbudowę treści oraz poprawę optymalizacji strony

  • Określenie metod mierzenia wyników