Nie ma dziś dziedziny życia, w której social media nie miałyby swojego udziału. Te platformy kształtują sposób, w jaki komunikujemy się z bliskimi, ale są również narzędziami biznesowymi, źródłami informacji, rozrywką oraz przestrzenią do budowania i wzmacniania marki osobistej. Które media społecznościowe są najpopularniejsze?

Poznaj najpopularniejsze platformy społecznościowe

Dla wielu z nas social media to część codziennej rutyny – z urządzeń mobilnych nie znikają aplikacje takie jak Facebook, Instagram czy TikTok. Co oczywiste, ich popularność zmienia się dynamicznie.

Według najnowszych danych Facebook pozostaje najczęściej używaną platformą społecznościową na świecie. Posiada ponad 3 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Oznacza to, że 37% światowej populacji korzysta z tego właśnie serwisu raz w miesiącu. Tuż za nim pojawia się YouTube.

Na szczycie listy najpopularniejszych social mediów 2025 są też platformy koncentrujące się na treściach wideo w krótkiej formie, m.in. TikTok. Do codziennej wirtualnej komunikacji służy nam zaś choćby WhatsApp.

Facebook

Obecnie Facebook rozwija narzędzia e-commerce, umożliwiając użytkownikom sprzedaż bezpośrednio przez platformę, co szczególnie przyciąga małe i średnie przedsiębiorstwa.

Cechy, które wyróżniają Facebooka:

  • Marketplace: platforma do lokalnej sprzedaży towarów.
  • Grupy: przestrzeń do dyskusji w niszowych tematach.
  • Reklamy: zaawansowane możliwości targetowania.
  • Facebook Watch: miejsce do publikacji i oglądania dłuższych treści video.

Instagram

Król wizualnych doświadczeń. Popularność zdobył dzięki zdjęciom i krótkometrażowym filmikom, ale od dłuższego czasu prężnie rozwija funkcje takie jak Reels (krótkie filmy podobne do tych z TikToka) oraz Stories. Te są świetnymi narzędziami do budowania relacji z odbiorcami.

Instagram to także centrum e-commerce, gdzie marki mogą sprzedawać produkty bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Cechy Instagrama:

  • Reels: krótkie filmy, które zwiększają zasięg i interakcję
  • Stories: szybkie, 24-godzinne relacje
  • Sklep: możliwość zakupów bezpośrednio z aplikacji
  • Influencer Marketing: idealna przestrzeń do współpracy z influencerami

TikTok

Zdominował świat social mediów dzięki krótkim, dynamicznym filmikom, które angażują użytkowników na długie godziny. Platforma znana z rozrywkowych treści stawia na kreatywność i autentyczność, co przyciąga głównie młodszych użytkowników.

TikTok zyskuje popularność w obszarze edukacyjnym i biznesowym, a także w branży e-commerce, oferując funkcje takie jak livestream shopping.

Cechy TikToka:

  • Foryou Page (FYP): inteligentny algorytm sugerujący treści.
  • Filtry i efekty: kreatywne narzędzia dla twórców.
  • TikTok Ads: rosnąca oferta reklamowa.
  • Współpraca z influencerami: rozbudowany program partnerski

LinkedIn

Skierowany do profesjonalistów, służy do nawiązywania kontaktów zawodowych, szukania pracy oraz wymiany wiedzy.  LinkedIn staje się bardziej interaktywny dzięki dodawaniu takich funkcji jak możliwość publikowania filmów na żywo i rozwinięte opcje content marketingu.

Cechy LinkedIna:

  • Networking zawodowy: idealna platforma do budowania kariery.
  • LinkedIn Learning: kursy online w różnych dziedzinach.
  • Recruitment: zaawansowane narzędzia do poszukiwania pracowników.
  • Content marketing: rosnąca przestrzeń dla profesjonalnych artykułów i postów.

YouTube

Platforma, która na dobre wpisała się w kulturę internetu. Różnorodności treści – od filmów edukacyjnych po rozrywkowe vlogi – przyciąga użytkowników w każdym wieku.

YouTube koncentruje się na transmisjach na żywo, możliwościach zarabiania oraz Shorts, czyli krótkich filmikach, które mają konkurować z TikTokiem.

Cechy YouTube’a:

  • YouTube Shorts: konkurencja dla TikToka.
  • Livestreaming: coraz bardziej popularna opcja na platformie.
  • Dostępność: globalna społeczność i wielojęzyczna platforma.

Zobacz też: Narzędzia do analizy SEO, które musisz znać. Popraw widoczność strony w wyszukiwarkach!

Ikona kciuka w górę
Ikona YouTube'a na czarnym tle

Jak wybrać platformę dla siebie lub biznesu?

Wybór odpowiedniej platformy zależy od kilku czynników, takich jak grupa docelowa, charakter treści, jakie chcesz publikować, oraz cel obecności w social media. Oto kilka pytań, które warto sobie zadać:

  • Kogo chcę przyciągnąć? Młodzież, profesjonaliści, a może wszyscy?
  • Jakie treści chcę publikować? Zdjęcia, filmy czy dłuższe artykuły?
  • Czy zależy mi na sprzedaży? Jeśli tak, postaw na Instagram lub Facebooka z rozbudowanymi narzędziami e-commerce.

Najpopularniejsze social media – podsumowanie

Najpopularniejsze social media w 2025 roku to zarówno sprawdzone klasyki, czyli Facebook i YouTube, jak i dynamicznie rozwijające się platformy – TikTok lub LinkedIn. Każda z nich oferuje unikalne funkcje, które pomagają dotrzeć do szerokiej publiczności lub wybranej niszy. Ostateczny wybór zależy od tego, jakie masz cele i jaką grupę odbiorców chcesz przyciągnąć.

  • Lokalny warzywniak - warzywa i owoce online

Warzywa i owoce online – czas na wygodne zakupy!

25 listopada, 2024|0 Comments

Masz dość biegania po sklepach w poszukiwaniu świeżych warzyw i owoców? A może zależy Ci na produktach prosto od lokalnych dostawców, które są ekologiczne i najwyższej jakości? Zakupy online to rozwiązanie zyskujące coraz większą [...]