Marketing internetowy może wydawać się czymś przytłaczającym i niezrozumiałym dla osoby, która wcześniej nie miała z nim zbyt wiele do czynienia. Często otwierając firmę usługową, musimy jednak zainteresować się tym tematem. To głównie dzięki marketingowi internetowemu w dzisiejszych czasach pozyskiwani są klienci w większości firm. Odpowiedni plan działania i wprowadzenie go krok po kroku sprawi, że kwestie związane z marketingiem mogą wydać się dużo łatwiejsze i bardziej oczywiste do zrealizowania. Oto najważniejsze wskazówki dotyczące tego, od czego zacząć marketing w firmie usługowej. 

Marketing w firmie usługowej – od czego zacząć?

Serdecznie zapraszamy do lektury poniższego tekstu!

  • Marketing w firmie – szczegółowe określenie oferty
    Marketing w firmie usługowej

    Marketing w firmie usługowej

Pierwszy i najważniejszy punkt na naszej liście. Dlaczego? Ponieważ z punktu widzenia marketingu odpowiednio sprecyzowana oferta pozwoli stworzyć stronę internetową. Będzie ona wizytówką firmy, która udzieli odpowiedzi na pytania użytkowników, przeprowadzi klientów przez proces transakcji oraz to do niej kierowana będzie większość odnośników. Odpowiednio sprecyzowana oferta sprawi, że potencjalny klient nie będzie miał wątpliwości co do usługi, jaka jest oferowana. Na tym etapie ważne jest również określenie misji oraz polityki firmy. Ruch na stronie internetowej pozwoli również na pozyskiwanie, chociażby adresów e-mail, do których w późniejszym etapie wysyłane będą reklamy.

  • Stworzenie domeny i logo

Należy wybrać prosty i zrozumiały adres witryny, który najlepiej, aby zawierał nazwę firmy. Ważne jest również logo. Warto, aby kojarzyło się ono z usługami, w jakich specjalizuje się dane przedsiębiorstwo. Zarówno w projektowaniu strony, jak i logo najlepiej postawić na prostotę. Zwiększy to przejrzystość informacji oraz ułatwi ich znalezienie.

  • Reklama lokalna 

Jeśli strona internetowa już istnieje, bardzo skutecznym rozwiązaniem na początek jest reklamowanie się na lokalnych forach internetowych, grupach na portalach społecznościowych itd. Jest to najprostszy sposób na to, aby znaleźć klientów, którzy rzeczywiście mogą zainteresować się daną usługą i z niej skorzystać. Dobrym miejscem jest również regularne odwiedzanie tematycznych forów oraz grup, które zrzeszają ludzi interesujących się daną tematyką.

  • Promocje i konkursy 

Ciekawe konkursy oraz promocje są tym, co bardzo aktywizuje klientów. Szczególnie jeśli stosujemy takie zabiegi w momencie, kiedy u konkurencji dostępne są jedynie standardowe ceny usług. Klient, mając do wyboru cenę promocyjną lub standardową, bardzo często skorzysta z rabatu, nawet jeśli jest to firma, z której usług wcześniej nie korzystał.

  • Pozytywne opinie 

Odwiedzając stronę internetową firmy, klienci oprócz oferty bardzo często sprawdzają opinie. To na ich podstawie w przeważającej większości podejmowana jest decyzja o tym, z usług której z firm klient skorzysta. Dlatego warto zachęcać klientów do wystawiania pozytywnej opinii. Na tym etapie pamiętajmy, aby maksymalnie zadbać o najwyższą jakość świadczonych usług.

Paweł Tatar