Myśląc o pozycjonowaniu swojej firmy w Google, skupiamy się głównie na content marketingu i SEO strony internetowej. Zaniedbujemy tym samym podstawy, czyli pozycjonowanie w Google Maps poprzez wizytówkę naszej firmy. Wbrew pozorom, ma to ogromny wpływ na ogólną widoczność i konwersję z potencjalnymi klientami.

Przedstawiamy Wam zatem kilka przydatnych rad, jak zoptymalizować wizytówkę firmy w Google Maps w kilku, prostych krokach.

Pozycjonowanie firmy w Google Maps – co warto wiedzieć?

Jak zoptymalizować wizytówkę firmy w Google Maps? Pozycjonowanie SEO

Mimo że pozycjonowanie w Google Maps dotyczy głównie lokalizacji danej firmy w okolicy, to warto posiadać taką wizytówkę w Google. Z prostego powodu –„ jak Cię widzą, tak Cię piszą”. I dotyczy to wszystkich działań online – strona internetowa, social media… i między innymi Google Maps.

Przejdźmy zatem do szczegółów dotyczących optymalizacji Twojej wizytówki w Google Maps. Co jest istotne w jej pozycjonowaniu?

  • Lokalizacja – mapa w Google ma służyć głównie do wyszukania najbliższego punktu z danymi usługami bądź produktami,
  • Zakres działania –  czyli innymi słowy, rozpoznawalność firmy pod danymi frazami kluczowymi np. Krawcowa Mariola – szycie firan.

I co ważne, im dokładniej i kompleksowo uzupełnimy opis firmy w wizytówce w Google Maps, tym lepiej będziemy się pozycjonować.

Podstawowe dane wizytówki w Google Maps, bez których trudno o dobrą pozycję

Wizytówka w Google Maps powinna zawierać aktualne dane dotyczące firmy, takie jak: nazwę, adres, numer telefonu, adres URL strony bądź FB (linkowanie!) oraz godziny otwarcia.

Są to podstawowe informacje dotyczące firmy, które można i warto rozszerzyć o dodatkowy opis w Google My Business.

Google Maps, a Google My Business? Dodatkowy opis firmy

Jak zoptymalizować wizytówkę firmy w Google Maps? Pozycjonowanie SEO

Google Moja Firma czy Google My Business (GMB) to nic innego jak rozbudowany opis Twojej firmy w Google Maps. Jest to również bezpłatne narzędzie Google, które pomaga w pozycjonowaniu. Dzięki niemu możemy dodawać zdjęcia naszych produktów czy usług, logo czy odpowiadać na opinie naszych Klientów.

Inną, bardzo przydatną funkcją Google Moja Firma, jest statystyka, czyli podgląd zaangażowania Użytkowników w postaci ilości kliknięć na osi czasu.

Wizytówka firmy w Google Maps – klucz do sukcesu

Łącząc możliwości narzędzi Google Maps i Google My Business jesteśmy w stanie samodzielnie stworzyć skuteczną wizytówkę firmy w Google. To także wartościowy content marketing, dzięki możliwościom dodawania słów kluczowych czy choćby kategorii dotyczących naszej firmy: Hotel >> noclegi >> restauracja >> Spa.

Wystarczy kilka, bardzo prostych kroków, polegających głównie na uzupełnieniu podstawowych danych firmy. I co ważne, jest to całkowicie bezpłatne, a przynosi efekty!

Podsumowując – co jeszcze możesz zrobić, aby podnieść swoją pozycję?

5 praktycznych wskazówek, jak znaleźć się w pierwszej trójce wyników w wyszukiwarce

Jak zoptymalizować wizytówkę firmy w Google Maps? Pozycjonowanie SEO

  • Tytuł wraz z nazwą marki

Możesz pomyśleć, że w tym momencie ciężko jest popełnić błąd – nic bardziej mylnego. Wiele firm popełnia bowiem ten sam, rażący błąd – oprócz nazwy swojej firmy zapomina określić rodzaju swojej usługi.

W tytule należy podać zarówno nazwę swojej firmy, jak i rodzaj świadczonych usług – słowo kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę w celu znalezienia konkretniej usługi.

Nazwa firmy to pierwsza rzecz, na którą patrzą użytkownicy.

Jeśli twoja nazwa nie sugeruje typu usługi, dodanie słowa kluczowego jest doskonałym rozwiązaniem, aby dać wszystkim obraz tego, co sprzedajesz.

Przy dobieraniu słów kluczowych należy jednak być uważnym – nie można użyć zbyt dużej ilości lub sugerować innego rodzaju usług, bo może skutkować to zawieszeniem lub usunięciem Twojej wizytówki.

Sugerujemy zapoznanie się z wytycznymi Google dotyczącymi tworzenia takiej nazwy. Jeśli nie zastosujesz się do tych wytycznych, Google będzie mieć prawo do zmiany Twoich danych lub zawieszenia wizytówki. Dobrą praktyką jest sprawdzenie, jak twoi przeciwnicy tworzą nazwy swoich firm.

  • Dodatkowe kategorie – Etykiety

Oprócz wybranej przez siebie kategorii głównej, podczas konfiguracji Google Moja Firma należy uwzględnić inne, dodatkowe kategorie. Korzystając z nich, wysyłasz do Google wiadomość o dodatkowej ofercie Twoich usług lub produktów. Gdy użytkownik szuka niektórych usług za pomocą słów kluczowych, które dodajesz do swojej firmy, istnieje duża szansa, że ​​Twoja marka pojawi się w jego wynikach.

  • Kanał informacyjny

Jak zostało wspomniane wcześniej – należy traktować swoją wizytówkę jako kolejne konto w mediach społecznościowych. Zadbaj więc o to, aby podawane przez Ciebie informacje były aktualizowane na bieżąco – dodawaj aktualne zdjęcia swojej firmy, aktywny numer telefonu czy prawidłowy adres.

Podawanie rzetelnych informacji buduje zaufanie i dobry wizerunek Twojej firmy.

Google oferuje nam również ciekawą i wartą wspomnienia funkcję jaką jest publikowanie postów.

Mamy do wyboru 4 rodzaje postów:

  • aktualizacja
  • dodanie wydarzenia
  • dodanie nowej oferty
  • dodanie nowego produktu

Jeśli publikujesz informacje o promocjach w swojej witrynie, dlaczego nie robić tego w Google Moja Firma?

Udostępnianie takich treści sprawia, że ​​Twoja firma jest bardziej godna zaufania dla użytkowników, a także dla Google, które widzi Twoją aktywność na wizytówce.
Dla firm zajmujących się sprzedażą online jest to ciekawa i przydatna opcja przyciągnięcia większej ilości klientów na swoją witrynę.

  • Dodanie domeny do wizytówki

Wiele firm nie dodaje swojego adresu URL do wizytówki – a to jeden z największych błędów, jakie można popełnić.

Jeśli użytkownik chce uzyskać informacje o firmie, najlepiej przekierować go z wizytówki bezpośrednio na swoją stronę, niż zmuszać go do ponownego wejścia do wyszukiwarki.

  • Opinie klientów

Oprócz nazwy i kategorii – kolejną rzeczą na którą warto jest zwrócić uwagę są opinie.

Jak zoptymalizować wizytówkę firmy w Google Maps? Pozycjonowanie SEO

Ilość gwiazdek niewątpliwie ma wielki wpływ na to, jak

potencjalni klienci widzą nasz profil. Pomyśl o tym – czy wybrałbyś się do fryzjera, który zbiera same jedno i dwugwiazdkowe recenzje? Mając do wyboru dwie firmy oferujące identyczne usługi – którą wybierasz? To, że klient sugeruje się recenzjami i ilością gwiazdek nie jest niczym dziwnym – każdy bowiem poszukuje firmy godnej zaufania – takiej, która zbiera same dobre recenzje i jest polecana przez innych.

Google bierze pod uwagę słowa kluczowe, które zostały użyte w komentarzach – dzięki temu może wyżej wyświetlać Twoją wizytówkę.